Tuesday, May 17, 2005

Mobiltumörer

Aftonbladet har ett nytt larm om mobiler och hjärntumörer igen. Landsbygdsbor löper större risk att få hjärntumör p.g.a. att det är längre mellan basstationerna på landsbygden. Vadå hjärntumör? Vem ringer med mobilen numera? Jag trodde alla skickade sms när de inte spelade spel, fotograferade eller betalade räkningar med mobilen. Jag har min mobil med jämt var jag går, men jag pratar inte i den mer än någon gång varannan vecka. Då har jag ändå ett abbonemang där jag ringer gratis. Tror jag iaf, jag har aldrig kollat.

Skulle jag få en tumör i handen eller varför inte i vänstra bröstet, eftersom den brukar ligga i min bröstficka, då skulle jag känna mig överbevisad att strålning från mobiler ger cancer. Men hjärntumör? Nej, då beror det nog på annat än mobilsamtal.

Jo förresten, en sorts människor pratar i mobilen ofta och länge, helst på offentliga ställen. Det är de som vill imponera, även på helt okända. Jag åkte tåg en morgon för ett par veckor sedan. Tvärsöver gången satt en man som skötte firman från tåget. Efter en halvtimme visste alla i vagnen att han skulle på tre kundbesök den dagen, att han hade bilen på lagning för trasig ljuddämpare och att hade problem med sin deklaration och skulle träffa sin revisor över ett glas vin samma kväll.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home