Saturday, May 14, 2005

Feminister och fjantar

- Det har gått alldeles för långt med jämställdheten, karlar får inte vara karlar längre!

- Har du någonsin varit det? hade jag lust att fråga. Men så okvinnlig och spydig ville jag inte vara.

- Vad är det för fel att man vill försörja sin kvinna?

- Du har väl aldrig haft en kvinna att försörja?

- Och vems fel är det?

- Ditt eget?

- Feministerna!

Vad svarar man på det? Det var nu ingen tatuerad flåbuse jag hade framför mig som man skulle kunna tro. Det var en liten, tunn, nervös karl som min gammelmoster skulle kunnat klå upp med ena handen bakbunden. Varför är det jämnt så? De fjantigaste karlarna är de som mest klagar över jämställda kvinnor.

Starka och självsäkra karlar känner sig inte hotade av starka kvinnor. Det är de grå karlarna, Åke Tråk-klonerna, som våldtar och misshandlar sina tjejer för att få kontroll. Impotenta karlar känner sig hotade av kvinnors sexuella frigörelse. Nervösa karlar blir skrämda av tjejer som håller på sina rättigheter. Dumma karlar som skryter om att de aldrig öppnat en bok, aldrig sett en nyhetssändning, blir förbannade över att kvinnor tycker att karriären är viktigare än att bli gift med en sån som han.

1 Comments:

Blogger Daniel said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:05 AM  

Post a Comment

<< Home