Sunday, April 24, 2005

Rastlös

Jag får en konstig känsla i kroppen när jag inte håller på att läsa en bok. Jag menar inte att jag måste gå omkring och läsa hela tiden, men för det mesta har jag en eller ett par böcker på gång som jag går och tänker på. Den senaste veckan har jag läst ett kapitel här och en novell där och fyllt ut med veckotidningar och internet. Det är inte samma sak som att läsa en bok från första sidan till sista. Jag börjar känna mig rastlös och uttråkad. Vem vet, snart kanske jag rentav börjar läsa "Sagan om konungens återkomst"? Jag började läsa Sagan om ringen-trilogin för en massa år sedan men slutade när jag kom ett par kapitel in på sista delen. Sedan har det aldrig blivit av att jag slutfört det. Jag har sett filmerna och gillar dem skarpt, men fortfarande slutar jag läsa ett par kapitel in på sista boken. Precis som en häst som vägrar hoppa över näst sista hindret ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home